VŠETKO O NÁKUPE
Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho - Mgr.art. Viera Batková, Partizánska 192/11, 900 84 Báhoň, IČO:40242226, DIČ: 1048163809, vedená v Živnostenskom registri Slovenskej Republiky Okresný úrad Pezinok, číslo živnostenského registra: 611-11289, (nie som platca DPH), email: info@malovanydomov.sk, tel. +421(0)907 351 723, ako správca webu: malovanydomov.sk (ďalej len predávajúci) a kupujúceho pri dodávkach tovaru a služieb objednaných z e-shopu www.malovanydomov.sk
- Všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú týmito všeobecnými obchodnými podmienkami upravené, sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej Republiky, napr. zákonom 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, Občianskym zákonníkom a Obchodným zákonníkom.
- Obchodný vzťah medzi predávajúcim a zákazníkom sa uskutočňuje na základe dobrovoľnosti a slobodnej vôle zmluvných strán. Realizáciou obchodu zákazník súhlasí s ďalej uvedenými všeobecnými obchodnými podmienkami a pravidlami ochrany súkromia uvedenými na tejto stránke.
- Internetový obchod www.malovanydomov.sk je určený pre podnikateľské subjekty a tiež pre fyzické osoby - nepodnikateľov.
Objednávanie tovaru
- Základným spôsobom objednávania tovaru alebo služieb poskytovaných predávajúcim je objednávka kupujúceho zasielaná na kontaktnú adresu predávajúceho uvedenú na internetovej stránke www.malovanydomov.sk alebo v reklamných materiáloch, a to jednou z foriem: online objednávkou, poštou, telefonicky alebo e-mailom.
- Náležitosti objednávky kupujúceho sú: identifikačné údaje o kupujúcom, dohodnuté názvoslovie tovarových položiek, objednané množstvá, miesto dodania tovaru, spôsob dopravy, poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy, zástupca kupujúceho zodpovedný za prevzatie dodávky.
Ceny tovaru/služieb a ich platnosť
- Cena za Produkty/Služby poskytnuté Predávajúcim na základe Objednávky Zákazníka je stanovená vo výške podľa Cenníka dohodnutého medzi stranami.
- Vystavením Objednávky sa Zákazník zaväzuje uhradiť cenu za objednané Produkty/Služby vo výške podľa Cenníka platného v dobe vystavenia tejto Objednávky.
- Cena zahŕňa náklady Predávajúceho spojené s balením Produktov, ich označením, zaistením príslušných dokladov, dodacích listov a pokiaľ nie je medzi stranami dohodnuté inak.
- Zákazník svojim podpisom na týchto VOP alebo na akomkoľvek inom dokumente tvoriacom Objednávku/Zmluvu alebo elektronickým potvrdením prijatia týchto VOP potvrdzuje, že súhlasí s cenami za Produkty/Služby podľa Predávajúceho predloženého návrhu platného Cenníku, pokiaľ nie je medzi nimi písomne dohodnutý Cenník iný.
- Nový Cenník nahrádza ku dňu svojej platnosti ten predchádzajúci.
- Cena bude hradená za Produkty/Služby skutočne dodané, a to na základe faktúry Predávajúceho vystavenej ku dňu dodania Produktov/Služieb Zákazníkovi a doručenej do Dodacieho miesta spolu s dodávkou Produktov/Služieb, pokiaľ nebude výslovne v Zmluve uvedená fakturačná adresa iná. Faktúra vystavená Predávajúcim je platobný a daňový doklad, ktorý obsahuje všetky náležitosti stanovené pre takýto doklad príslušnými právnymi predpismi.
- V prípade omeškania Zákazníka s úhradou splatnej pohľadávky Predávajúceho vyúčtovanej Zákazníkovi v súlade so Zmluvou bude Zákazník povinný uhradiť Predávajúcemu zmluvný úrok z omeškania vo výške 0,1% z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
Dodacie podmienky
Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar podľa dohody s kupujúcim.
- Sprievodné doklady dodávky sú súčasťou dodávky tovaru.
- Expedícia tovaru/služieb je uvedená pri každom tovare/službe jednotlivo, spravidla je 2 - 14 pracovných dní a závisí od skutočnosti, či má predávajúci objednaný tovar skladom, alebo ide o tovar na objednávku. Vtedy sa dodacia doba predlžuje na 21 pracovných dní a viac, ak nie je uvedené inak.
Doprava a osobný odber
- Osobný odber nie je možný.
Prvým spôsobom je doručenie Balík na poštu, prostredníctvom Slovenskej pošty, platba vopred prostredníctvom bankového prevodu alebo platba na dobierku. Cena tejto dopravy je podľa platného cenníka Slovenskej pošty.
Druhý spôsob doručenia je Balík na adresu prostredníctvom Slovenskej pošty, platba vopred prostredníctvom bankového prevodu alebo platba na dobierku. Cena tejto dopravy je podľa platného cenníka Slovenskej pošty.
Tovar si zákazník musí vyzdvihnúť v lehote do 14 dní od doručenia informácie, že svoju objednávku má pripravenú k odberu. Po tejto lehote bude tovar odobratý a nie je možné tovar prevziať.
Nadrozmerné objekty sa doručujú podľa dohody.
Kraslice sa posielajú ako balík s označením krehké podľa platného cenníka Slovenskej pošty.
Celková výška dopravy Vám bude vyrátaná priamo v objednávke.
Platobné podmienky
- Kupujúci je povinný uhradiť cenu za dodaný tovar alebo služby spôsobom platby, aký si zvolil v objednávke, a to buď bezhotovostne na účet predávajúceho uvedený v daňovom doklade alebo v hotovosti/platobnou kartou pri prevzatí tovaru alebo služby prostredníctvom Slovenskej pošty.
- Cena za tovar alebo služby dodané predávajúcim na základe objednávky kupujúceho je splatná do dátumu uvedeného na daňovom doklade, ktorý predávajúci kupujúcemu vystaví.
- Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k predanému tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny uvedenej na daňovom doklade. Za deň prevodu vlastníctva tovaru alebo služby na kupujúceho sa považuje deň, keď je fakturovaná kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho, ktorý je uvedený na daňovom doklade, alebo je kúpna cena za predaný tovar uhradená v hotovosti.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak predávajúci vykonal také zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať zákazníka a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený zákazníkom.
- Zákazníkovi vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Zákazník má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickej "kamennej" predajni. Odskúšať v žiadnom prípade neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu.
- Odstúpenie od zmluvy musí zákazník urobiť písomnou formou v zmysle platných právnych predpisov na adresu predávajúceho vo forme vyplneného formulára (stiahnuť poučenie a formulár).
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo objednávky a dátum predaja, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má dodávateľ vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu a dôvod odstúpenia od zmluvy. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť dodávateľovi tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale vo forme poistenej zásielky na adresu Mgr. art. Viera Batková, Partizánska 192/11, 900 84 Báhoň.
- V prípade, že zákazník odstúpi od zmluvy a doručí dodávateľovi tovar v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok, vráti dodávateľ zákazníkovi už zaplatenú kúpnu cenu za tovar, uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru, dodávateľovi bezhotovostným prevodom na účet Zákazníka určený kupujúcim.
- V prípade, že zákazník odstúpi od zmluvy v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok a doručí dodávateľovi tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, má dodávateľ nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu.
- V prípade, že zákazník nesplní niektorú povinnosť uvedenú v časti "Odstúpenie od kúpnej zmluvy" v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť zákazníkovi kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť zákazníkovi.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade tovaru/služby zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
Práva zo zodpovednosti za vady a záruky za akosť
- Nároky Kupujúceho a záväzky Predávajúceho v súvislosti s vadami Produktov a Služieb a zárukou za akosť sú obmedzené na tie, ktoré sú výslovne uvedené v týchto VOP.
- Predávajúci zodpovedá za množstvo a kvalitu poskytovaných Produktov/Služieb, teda za to, že Produkty/Služby sú čo do množstva/rozsahu a kvality totožné s Objednávkou.
- Predávajúci poskytuje na všetky Produkty/Služby záručnú dobu v dĺžke 24 mesiacov, pokiaľ všeobecnými zákonnými predpismi nie je stanovená iná, dlhšia záručná doba, alebo výrobcom príslušného Produktu kratšia. Záručná doba začína bežať dňom odovzdania a prevzatia Produktov/Služieb Zákazníkom podľa Dodacieho dokladu.
- Práva zo zodpovednosti za vady a zo záruky za akosť uplatňuje kupujúci u predávajúceho reklamáciou, ktorú musí učiniť včas, t.j. bez odkladu potom, čo vadu zistí, pokiaľ z týchto VOP alebo iného dokumentu tvoriaceho Zmluvu nevyplýva niečo iné.
- Vadami zjavnými pri prevzatí sa rozumie:
1. vada v množstve produktov/služieb, ktorou je rozpor medzi množstvom ks alebo množstvom balíkov uvedeným na Dodacom doklade a množstvom skutočne prevzatým, vrátane zámen položiek
2. vada kvality produktov/služieb, ktorú zákazník zistil bezprostredne pri prevzatí produktov/služieb.
- Vadami skrytými sú vady iné než vady zjavné, teda vady, ktoré v okamihu prevzatia produktov/služieb nesporne existovali, avšak kupujúci ich nemohol zistiť pri prevzatí ani pri vynaložení všetkého úsilia.
- Kupujúci je povinný pri prevzatí Produktov/Služieb vykonať prehliadku produktov/služieb vedúcu k odhaleniu jeho zjavných vád.
- Pre uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady je Kupujúci povinný doručiť Predávajúcemu reklamáciu najneskôr do 7 (siedmich) dní od odovzdania a prevzatia produktov/služieb, a to písomne poštou, na adresu predávajúceho. Reklamácia musí spĺňať všetky náležitosti podľa Reklamačného poriadku tohto internetového obchodu.
- Reklamáciu, ktorú predávajúci uzná za oprávnenú, vybaví v najbližšom možnom termíne, najneskôr do 30 pracovných dní od riadneho uplatnenia reklamácie. Uznaním reklamácie zo strany predávajúceho je tiež poskytnutie nového plnenia. Predávajúci neuzná reklamáciu, ktorá nebola kupujúcim uplatnená včas.
- Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len "ARS"). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, dostupného na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.
Záverečné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sa týkajú iba vzťahov súvisiacich s kúpou tovaru/služieb z e-shopu www.malovanydomov.sk. Zverejnené predajné, akciové a iné ceny všetkých tovarov a služieb platia výhradne len pre zákazníkov, ktorí nakupujú prostredníctvom e-shopu www.malovanydomov.sk.
- Písomnou dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim môže byť použitie týchto všeobecných obchodných podmienok alebo ich častí vylúčené.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1. 7. 2019. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek upraviť.
Orgán dozoru
V zmysle zákona č. 128/2000 Z. z. o štátnej kontrole v znení platných noviel, všeobecným orgánom dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu je Slovenská obchodná inšpekcia.
Inšpektorát SOI so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj, Kontakt: Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, odbor výkonu dozoru: tel. č.: 02/ 58 272 172 - 3; 02/ 58 272 106, fax. č.: 02/ 58 272 170, e-mail: ba@soi.sk
Reklamačné podmienky
I. Úvodné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na kúpnu zmluvu uzavretú na základe elektronickej objednávky a jej akceptácie medzi predávajúcim: Mgr.art. Viera Batková, Partizánska 192/11, 900 84 Báhoň, IČO: 40 242 226 (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorým je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru (produktu/ov alebo služby/žieb) podľa podmienok upravených vo všeobecných obchodných podmienkach internetového obchodu (ďalej len "Zmluva").
- Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti kupujúceho pri dodaní tovaru v rozpore so Zmluvou, odstúpenie od Zmluvy zo strany kupujúceho a podmienky uplatnenia nárokov z chýb zakúpeného tovaru.
- Predávajúci poskytne kupujúcemu s dostatočným predstihom pred uzavretím zmluvy informácie o cene, spôsobe dopravy, úhrady, lehoty dodania (parametre tovaru si určuje kupujúci sám v objednávkovom formulári) a poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy.
II. Vrátenie tovaru
- Kupujúci má právo neprevziať tovar od dopravcu pri doručení iného typu tovaru alebo v prípade dodania tovaru v rozpore so zmluvou (s objednávkou kupujúceho), v prípade dodania tovaru v poškodenom obale alebo pri dodaní tovaru bez príslušných daňových a predajných dokladov. V prípade dodania tovaru v rozpore so zmluvou má kupujúci právo na to, aby mu predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu dodal tovar v súlade s podmienkami dohodnutými v Zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou tovaru alebo jeho opravou, ak nie je takýto postup možný, kupujúci má právo požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci má právo od zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak sa písomné odstúpenie od zmluvy odovzdá najneskôr posledný deň lehoty na poštovú prepravu a v takom prípade má povinnosť v lehote 14 pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vrátiť tovar predávajúcemu bez ohľadu na to, či bol tovar použitý alebo má chyby, ktoré kupujúci nespôsobil; primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná. Oznámenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy je potrebné adresovať na: Mgr.art. Viera Batková, Partizánska 192/11, 900 84 Báhoň, vrátiť tovar v prípade odstúpenia od zmluvy je potrebné na adrese: Mgr.art. Viera Batková, Partizánska 192/11, 900 84 Báhoň. Kupujuci nemá právo odstúpiť od zmluvy v prípadoch vymenovaných v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku a o zmene a doplneni niektorých zákonov.
- V prípade odstúpenia od zmluvy podľa predchádzajúceho bodu tohto reklamačného poriadku je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ktorý kupujúci uhradil za tovar vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol chybný.
III. Reklamácie
- Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba je u všetkých tovarov štandardne 24 mesiacov od dátumu prevzatia tovaru, pokiaľ výrobca nestanoví dlhšiu záručnú dobu. Dlhšia záručná doba je spravidla vyznačená v záručnom liste prikladanému k tovaru. Ak nie je k tovaru vystavený záručný list, platí záručná doba všeobecná (24 mesiacov) alebo doba vyznačená na doklade o kúpe, ak je dlhšia ako 24 mesiacov. V tomto prípade pre záručný a pozáručný servis postačuje doloženie dokladu o kúpe tovaru u predajcu a dokladu o zaplatení tovaru.
- V prípade, že sa v priebehu záručnej doby vyskytne chyba, pre ktorú nemôže byť zakúpený výrobok riadne používaný alebo môže byť používaný len čiastočne a je možné túto chybu odstrániť, kupujúci má právo na jeho bezplatnú opravu. Namiesto odstránenia chyby môže kupujúci požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. V prípade chyby, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohol byť výrobok riadne používaný ako výrobok bez chyby a v prípadoch stanovených príslušným právnym predpisom má kupujúci právo na výmenu výrobku alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva má kupujúci i v prípade, ak ide síce o odstrániteľné chyby, tovar však nemôže byť riadne používaný z dôvodu opätovného vyskytnutia sa chyby alebo z dôvodu väčšieho počtu chýb na zakúpenom tovare.
- Reklamáciu môže kupujúci uplatniť odoslaním Reklamačného protokolu a tovaru na adresu predávajúceho. Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 5 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Záruka sa nevzťahuje najmä na chyby tovaru, ktoré vzniknú zavinením kupujúceho, a ak vznikla vada alebo poškodenie:
- preukázateľne nesprávnym používaním v rozpore s návodom na používanie alebo iným nesprávnym konaním používateľa
- Ak chyba vznikla bežným opotrebením
- Pri spotrebnom tovare so stanovenou lehotou použitia podľa zvláštnych právnych predpisov, pokiaľ je takáto reklamácia uplatňovaná po uplynutí tejto lehoty
- Pri živelných katastrofách
Reklamáciu je možné vybaviť v prípade preukázania nasledujúcich skutočností:
že sa vyskytla v záručnej dobe; za účelom preukázania tejto skutočnosti predloží kupujúci doklad o kúpe tovaru na adresu predávajúceho
že kupujúci kúpil výrobok od predávajúceho a za akú cenu, za týmto účelom kupujúci predloží platný doklad o kúpe tovaru s vyznačeným dátumom predaja preukazujúci nákup reklamovaného tovaru na adresu predávajúceho
Vysvetlenie pojmov
Produktom sa rozumie akýkoľvek typizovaný tovar špecifikovaný a ponúkaný v eshope a/alebo akýkoľvek výrobok (dielo) zhotovený na základe individuálnej požiadavky Zákazníka, ktorého vykonanie je ponúkané v eshope.
Službou sa rozumejú akékoľvek služby špecifikované a ponúkané v eshope.
Zákazníkom je osoba, ktorá v súlade s týmito VOP objedná u predávajúceho Produkty/Služby.
Objednávka je jednostranný právny úkon Zákazníka, ktorým Zákazník objednáva u predávajúceho Produkty/Služby a ktorá je vystavená v súlade s Obchodným zákonníkom.
Dodacie miesto je adresa určená Zákazníkom ako miesto na odovzdanie a prevzatie Produktov alebo miesto poskytnutia Služieb, ktorá je na území Slovenskej republiky.
Cenník je aktuálne platný prehľad cien Produktov/Služieb, ktorý stanoví záväzne dojednané ceny medzi Predávajúcim a Zákazníkom.
Reklamáciou sa rozumie písomný právny úkon Zákazníka smerujúci k uplatneniu práv zo zodpovednosti za vady alebo zo záruky za akosť Produktov/Služieb, vykonaný v súlade s reklamačnými podmienkami špecifikovanými v Reklamačnom poriadku predávajúceho pre tento internetový obchod.